Kent Ohlson svensk mästare i sprintorientering

• 30 aug 2024

Veteran-SM i orientering avgörs denna helg – sprinten i Öregrund och längre distanser i närheten av Forsmark.

7st Distriktsmästare i SNO

• 26 aug 2024

Årets Lång DM avgjordes mellan Eskilstuna och Malmköping. 7st SNO:are fick åka hem med DM Guld.

SNO:are på EM - Resultat

• Elit

Flera SNO:are är på plats på EM i Ungern som bjuder på riktigt tuffa utmaningar.

Anmäl dig till 25-manna

• 19 aug 2024

Det är knappt två månader kvar till en av höstens höjdpunkter, 25-manna som i år går i Rudan i Haninge den 12:oktober. En kul dag där alla behövs från ung till gammal??

Tvetavärdar torsdagsträningar 2024-25

• 19 aug 2024

Äntligen kommer den - hett efterlängtade ? - Tvetavärdslistan.

Nybörjarkurs för barn/ungdomar

• 17 aug 2024

Har du lust att:

Lära dig grunderna i orientering? Häng i så fall med på höstens nybörjargrupp för barn och ungdomar mellan 7-12 år

Intervju med Monica i LT angående Tveta

• 15 aug 2024

I fem år har de behövt toaletter – inget har hänt, läs reportaget i LT

Igår kväll arrangerade vi i SNO stafetten ”Melkers Minne”

• 15 aug 2024

Melkers är en ungdomstävling till minne av Melker Karlsson som så tragiskt avled hösten 1992.

Många ungdomar från klubbar i närområdet var på plats varav såklart många från SNO. Skoj att det var så många deltagare?? Tack alla som kom och sprang!

Stort tack också till alla funktionärer inte minst tävlingsledare Johan Eklund och banläggare Katja Smitt!

​​​​​​

Kolla in Amanda på orientering.se

• 3 aug 2024

Amanda sprang sistasträckan i Sveriges andralag i sprintstafetten på Student-VM i Bulgarien. Hon sprang snabbt och rätt. Förstalaget diskades tyvärr (de gick ut i ledning på sistasträckan).  Amandas lag kom på sjätte plats. Vann gjorde engelsmännen med Fiona Bunn på sistasträckan. orientering.se

25-årsjubileum blir 100-årsjubileum

• 1 aug 2024

Det avslöjar Henrik i ett reportage i LT.