Veckoprogram

Måndag 16/4
Tisdag 17/4
18:00 ”O”-intervall
Onsdag 18/4
Torsdag 19/4
18:00 Tvetakväll
18:00 Stafettkepsen
Fredag 20/4
SM natt med Swedish league #5
Lördag 21/4
OK Tors ungdomstävling
IFK Lidingö
Uppsala möte, medel
Söndag 22/4
Torfejden
Järfälla OK
Måndag 23/4
Tisdag 24/4
18:00 Kontrollplock
Onsdag 25/4
Torsdag 26/4
18:00 Tvetakväll
Fredag 27/4
Lördag 28/4
Tiomila
Söndag 29/4
Månadsprogram

Snabblänkar

EventorBanner136x32 3

Årsprogram som PDF-fil
kalender2016 140

Senaste kartorna

Erik Wigle
Swedish League #6, 2018-04-23
Ivar Lundanes
AOOK 10Milatrening, 2018-04-21
Ralph Street
AOOKs Tiomilatest, 2018-04-20
Erik Wigle
Medeldistans, 2018-04-18
Erik Liljequist
Stigtomta öppen, 2018-04-16
Ivar Lundanes
SOLrenningen, 2018-04-16


Vision

Vi är en av världens ledande elitklubbar med en mix av etablerade topplöpare och lovande talanger.

Vi har träningsläger, pre-camps och tävlingsresor för att lära känna varandra och skapa en stark klubbkänsla.

Vi stödjer individuella satsningar och har långsiktiga förberedelser så att våra löpare kan utvecklas mot landslag och internationella mästerskap.

 

Mål

Klubbens mål är att göra goda resultat på 10mila, Venla/Jukola, SM-stafetten och 25manna.

H21 Lag 1: Vinna 10mila, vinna Jukola och topp 3 på SM-stafetten.

Lag 2: Bästa andralag på 10mila, Topp 3 bästa andralag på Jukola och bästa andralag på SM-stafetten.

H20: Lag 1: Topp 10

D21: Lag 1: Topp 10 på 10mila, 15 på Venla och 15 på SM.

Lag 2: Topp 50 på 10mila, 35 på Venla

D20: Lag 1: Bra tekniska lopp på SM med lite misstag totalt inom laget. Fokus utvecklas.

Mix: Lag 1: Topp 3 på 25manna.

Lag 1: Topp 3 på SM sprintstafetten.

Lag 2: Bästa andralag på SM sprintstafetten.

 

Elitlöpare

Jag siktar på att vara i bästa form och att göra ett lopp på toppen av min förmåga vid prioriterade individuella tävlingar.

Jag har en klar uppfattning om vilka förmågor jag ska utveckla för att bli bättre fysiskt, tekniskt och mentalt. Jag har också en klar uppfattning vad jag ska utveckla för att hjälpa till att uppnå klubbens mål.

Jag har en tränings- och tävlingsplanering som hjälper mig att utveckla mina förmågor samt att toppa formen till prioriterade tävlingar och prioriterade stafetter.

Jag bokför och utvärderar genomförda träningar och tävlingar (fysiskt, tekniskt och mentalt) för att vidareutveckla mina förmågor.